Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Vad har vi gjort för att förtjäna detta?

Av Sofia Nyberg - 8 mars 2013 21:11

   

Jag blir GAAAAAAAAAAALEN!! Sjukt orolig och ångestfylld!


Doris fick nåt konstigt smärtanfall imorse, hon skrek och pep och snurrade, satte sig, la sig om vart annat medan hon pep o skrek. Jag var säker på att nu har hon fått tarmvred eller liknande, det var riktigt otäckt att se henne. Ringde ultuna medan vi åkte dit och när de svarade var vi redan på parkeringen. In med henne och då piggade hon på sig, det var väl adrenalinet som kickade in och att hon inte ville visa sig svag...


Hon undersöktes och röntgades, det visade sig att hon hade en del ben i magen och metall!! Veterinären trodde det var hagel??? Hur sjutton ska hon fått i sig hagel? Vi får se vad det är för npågot när det kommer ut helt enkelt.

Så nu har vi ingen hund här hemma, båda är inlagda :( Det är så tomt tyst och det sliter verkligen i hjärtat. Livet kan ta sig röven!

 
 
Anna

Anna

10 mars 2013 22:24

Nej, vad tråkigt! Stackars er. Håller alla tummar. Kramar

http://tjugotretton.blogspot.com

Sofia Nyberg

15 mars 2013 23:37

Tack gulliga du! Kram!

 
Erika

Erika

11 mars 2013 12:36

Håller tummarna att allt ska gå bra. Naturligtvis har ni inte förtjänat detta. Få människor tar så fint hand om sina hundar som ni. På det viset är ju livet inte rättvist. Det är likadant med människor som drabbas av svåra sjukdomar, det finns ju ingen rättvisa i det heller. Precis som det inte finns någon rättvisa i exempelvis att vi här i Sverige kan äta oss mätta medan flyktingar i Sudan svälter. Ingen rättvisa åt någotdera hållet så att säga. Just i ert fall så har ni drabbats av gräsligt mycket hundsjukdomar. Jättejobbigt, dyrt, oroligt och tröttande. Stor Kram!

http://voff.pronoblem.se

Sofia Nyberg

15 mars 2013 23:37

Ja, när man får lite prespektiv på det så är det ju så, det är när man just mitt uppe i det som det känns otroligt tungt och som om man har det värst i världen. Oron tar liksom över allt... Nu hoppas jag att det ska vända så tjejerna kan få må bra och vara de härliga brudar de är! Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards