Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Träning i inomhuslokal i Storvreta!

Av Sofia Nyberg - 29 december 2011 19:00

Idag har vi tränat lite lydnad tillsammans med ett helt gäng av olika hundar! Mathilda med Coach har dragit ihop ett gäng och idag var vi i en inomhuslokal., Mycket bra att det finns att hyra då regnet har fallit i stort sett hela dagen. 6 mattar och inte mindre än 12 hundar! (rottisen Luzza, 3 dobbisar Coach, Bosse & Brinna, 2 nakenhundar Ares och Leica, 1 leonberger Kitty, 1 dvärgpincher Tindra, 1 briard Bella och 1 blandras Aiko förutom mina två troll då) roligt och nyttigt att ha så många olika raser omkring.
Vi var i hallen mellan 10-14 så det blev några timmar    Mina fick väl inte träna jättemycket, men hade in dem i olika omgångar. Nyttigt framförallt för Lycka med andra hundar så tätt inpå (utan att hälsa förstås) hon skötte sig inte super, men ser man på vår resa som den varit så är jag ändå nöjd. När vi först steg in i lokalen så gjorde hon det med viftande svans, och hon använde sin lilla näsa först. Vi jobbar vidare smile



Hon har tyckt illa om att kampa med andra människor, hon blir liksom fjäskig, ska hoppa på mig och verkar som hon vill säga "ta den du, vi behöver inte bråka om den där leksaken, du får den!"
Idag började hon likadant när en av tjejerna skulle kampa med henne, men så lekte jag igång trasan själv med henne (pjuh, jag har INGEN som helst kondis längre!) och sen band vi ett snöre i den och då gick det bra - det var SKOJ sa Lyckan. H kunde till slut hålla i trasan och Lycka hoppade upp och tog den - duktig tjej! Det där ska vi fortsätta utveckla.
Doris var nog mest bara söt idag - goa glada gullegris   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards