Sofiashundar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Tävlat igen

Av Sofia Nyberg - 31 maj 2012 23:45

 


Då har vi tävlat även idag!
Idag är jag nöjd över platsen, linförigheten och ställandet, resten kan vi lägga åt handlingarna! Hon la sig inte på läggandet, hon tog inte apporten för hon var så nyfiken på boxern en bit från plan, på hoppet så började hon nosa bakom mig istället för att sätta sig fot (vilket många hundar gjorde i de olika klasserna!) Inkallningen laddade hon som tusan och använde mig som stoppkloss, tandvisningen reste hon sig på...

Jag är inte så missnöjd med tävlingsresultatet i sig, även om det såklart skulle vara kul att fått det sista 1 priset till LP1, utan jag är mer besviken på att vårt samspel inte funkar som det ska riktigt! Visst, jag blir ju lite nervös och hon läser ju mig som en öppen bok, men vi måste jobba lite på relationen helt klart. Jag vet inte riktigt hur, så det får jag ta och klura ut. Vi har en bra grund, det har vi, men jag vill tighta till den, och just att hon inte "ska bara" innan hon gör det jag säger. Jag vet att jag är sjukt dålig på att vara konsekvent...

Det va en tjej dock, helt okänd för mig, som kom fram och berömde mig för hur fint jag jobbade med min hund - det värmde otroligt mycket! :) Tänk vad snälla enkla ord kan få upp humöret!


Nu har vi inga mer inplanerade tävlingar, tjejerna ska löpa inom ett par veckor om de löper som de ska. Jag ska strukturera upp träningen lite mer, kanske ta någon lydnadslektion för att få lite mer inspiration i tävlingslydnadsträningen - men framförallt jobba på vår relation. Jag vet att jag har en bra hund, självklart med både fördelar OCH nackdelar. Det gäller för mig att klura ut hur jag ska locka fram det allra bästa ur just Lycka (och självklart Doris med!!)


Mina fina tjejer, jag älskar er så mycket!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Nyberg - 31 december 2013 18:50

  2013 är ett år som vi nu gärna lämnar och ser fram emot ett friskt och roligt 2014!       Hundmässigt har det inte varit ett så kul år, eller ja, både och - det har varit ett rent helvete stundtals och jag har nog aldrig gråtit så mycket ...

Av Sofia Nyberg - 24 december 2013 21:59


God jul önskar Doris och Lycka med flock!  

Av Sofia Nyberg - 9 oktober 2013 22:23

Grattis min älskade tjej, hela fem år idag! Senaste året har varit tufft för oss båda, så det är med extrem tacksamhet jag firar dig denna dag, tacksamhet över din tappra styrka och att du idag mår bra! Jag skulle kunna skriva spaltmeter om hur m...

Av Sofia Nyberg - 8 september 2013 21:32

Vi lever och mår bra :) Jag har börjat jobba på ett hunddagis och tjejerna får följa med! Så himla roligt och de sköter sig långt över förväntan, är mäkta stolt över mina fina tjejer. Vi bor nära så vi går dit och hem och de blir rätt trötta mental...

Av Sofia Nyberg - 23 augusti 2013 20:26

                         

Presentation


En blogg om labradoren Doris och rottweilern Lycka - följ med dem på träning och äventyr

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards